держекзамен жт-41 - тмк 02. Природа та структура ком
Мой сайт
Головна | тмк 02. Природа та структура ком | Реєстрація | Вхід
Неділя
04.12.2016
13:09
Вітаю Вас Гість | RSS

2. Природа та структура комунікативного процесу. Його ефективність та аспекти. Етапи розвитку масової комунікації. Журналіст як професійний комунікатор.

Комунікативний процес є основою спілкування, організація якого залежить від розуміння системи й структури процесу, а також природи комунікативного акту. Комунікація є важливим чинником існування суспільства. Суспільства без спілкування немає. Саме воно є тим процесом, який і забезпечує утворення суспільства. 70% свого часу ми витрачаємо на спілкування, без ефективності якого зупинилося би багато виробничих процесів. Тому питання організації процесу спілкування є важливим для творення суспільства.

Комунікація – необхідний процес встановлення і підтримання контактів між членами певної соціальної групи чи суспільства в цілому на основі певних схожостей (духовних, професійних, інтелектуальних, емоційно-вольових…) опосередкованих мовою.

Власне, це визначення комунікації уже відбиває природу комунікації та є його словесною теоретичною моделлю. Схематично цю модель можна представити так:

1)      Комунікант;

2)      Комунікат;

а) Особливості комуні кантів;

б) Духовне і професійне єднання.

Комунікант ініціює процес встановлення або підтримання контакту з комуні катом. Цей процес зумовлений ситуацією і соціально-психологічними особливостями комуні кантів, а також духовним і професійним єднанням.

Комунікативний процес – це суть спілкування; це безпосередньо процес встановлення й підтримання контактів. Досліджуючи природу КП, його можна характеризувати в кількох аспектах:

1)      Історичний аспект – з погляду походження і формування;

2)      Типологічний аспект – з погляди форми процесу спілкування;

3)      Видовий  - з погляду кількості учасників та специфіки організації КП;

4)      Онтологічний – з погляду сутнісного;

5)      Функціональний аспект – з погляду ефективності й дієвості процесу;

6)      Рольовий – з погляду ефективності учасників КП;

7)      Стильовий – з погляду самобутності й оригінальності процесу;

8)      Формальний – з погляду форми процесу, та інші.

Сьогодні називають три головні етапи у розвитку комунікації: до індустріальний, друкований, телевізійний.

Доіндустріальний етап характеризується такою організацією процесу спілкування, який може бути виражений у формулі: спілкування «обличчя до обличчя». Такий процес спілкування був властивий усій спільноті і мав вигляд переважно міжособистісної, інтерперсональної комунікації, що відбувалася у формі діалогу або монологу.

Друкований етап пов’язується з першою індустріальною революцією, з виникненням масового спілкування.

Телевізійний етап з’являється завдяки другій індустріальній революції, коли моделі поведінки отримувалися до того, як люди навчилися читати.

Журналіст – це професійний комунікатор, який працює з інформацією й готує її для періодичних видань, що готуються відповідними виробниками ЗМК (пресою, ТБ, радіомовленням, електронними засобами); виробник масової інформації; фахівець з питань функціонування названих ЗМК.

Журналіст як професіональний мовець діє в реальних соціально-економічних умовах і впливає на масову свідомість словом та візуальними засобами. Тут важливими є й питання особистості журналіста і його здатності та уміння само усвідомити себе мовцем, що творить текст, співбесідником, який свідомо впливає на аудиторію, спираючись на її інтереси і потреби. Не економіка, не політика є для журналіста метою. Його мета вища, він через розмови про політику й економіку впливає на поведінку людини, її емоційно-вольову сферу, її мислення і свідомість. Журналіст відрізняється, скажімо, від економіста тим, що для економіста економіка є метою, а для журналіста розмови на економічні теми є лише засобом, знаряддям досягнення своїх цілей, які лежать у сфері, насамперед, соціальної поведінки людей. Журналіст тому і є фахівцем у сфері МК, що він оперує масовою свідомістю, впливає на маси, виховує їх, керує соціальними мікрогрупами, пристосовуючись до них і використовуючи при цьому різні засоби, зокрема говорячи їхньою мовою, на їхні теми.

Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz