держекзамен жт-41 - тмк 03. Онтологічний аспе
Мой сайт
Головна | тмк 03. Онтологічний аспе | Реєстрація | Вхід
Неділя
04.12.2016
13:10
Вітаю Вас Гість | RSS

3. Онтологічний аспект КП. Основні типи моделей. Причини неякісної перцепції та рецепції, методи їх усунення.

Онтологічний аспект – досліджує природу КП з погляду сутнісного. Природа КП цікавить багатьох учених, через що сьогодні існує близько 200 визначень цього явища.

Якщо на найпростішому рівні уявляти комунікацію як систему з трьох елементів, так, як уявляли її здавна: мовець-твір-співрозмовник, то можна виділити кілька способів репрезентації структури спілкування. Оскільки структурні звязки в системі комунікації можуть виконувати роль актів, процесів, дій, операцій, то мова йде про способи репрезентації комунікативного процесу.

На думку деяких вчених, можна виділити чотири типи комунікації, які, по суті, репрезентують аспекти комунікативного процесу, частково його фази:

а) Моделі трансмісії (загальна модель комунікації як трансмісії, модель всесвітньої пропаганди Чакотіна,  акту переконання Лассвела, трансмісії сигналу Шеннона-Вівера, контактування Якобсона, типологічна модель Левіна, соціальна Рілеїв та інші);

б) моделі ритуалу (ритуальна модель Дж. Карея);

в) моделі привернення уваги (модель розголосу: комунікація як демонстрація й привернення уваги);

г) моделі рецепції (модель кодування й декодування висловлювань, модель кубиків, модель Лотмана, Гербнера, хвилі, синтетична модель Гобана-Класа).

Сприйняття твору є керований автором процес продукування твору адресатом. Цей процес включає в себе:

1)      Сенсорні реакції (відчуття);

2)      Перцепцію (пізнання);

3)      Рецепцію (розуміння).

Сенсорні процеси – це фізіологічні процеси отримання інформації з навколишнього середовища, які залежать від стану організму й сенсорної системи. Вони залежать як від організації КП, так і від стану аудиторії.

Перцепція – селекція інформації.

Рецепція – певним чином організований процес включення сприйнятого факту чи фактів у поняттєву систему адресата. Цей процес дуже складний, через те процес сприйняття у дорослих становить 61%. Це повязано з поганою силою концентрування уваги, егоцентризмом або поганою слуховою памяттю (психофізіологічні причини).

Крім психофізіологічних причин поганого розуміння виділяють ще одну групу причин, що порушують процес відчуття, а від того процес сприймання:

1)      розірваність у часі і просторі процесу сприймання;

2)      швидкий тем читання;

3)      далеке розташування теле або радіоприймача;

4)      негативна соціальна оцінка диктора або ведучого, через їхній слабкий голос. Нерозбірливість вимови;

5)      побічні перешкоди – шум, гамір;

6)      поганий стан адресата – втома;

7)      невдале оформлення тексту – помилки;

8)      специфічна робота механізму рецепції сприймача;

9)      різний емоційний досвід автора й реципієнта;

10)  різна діяльнісна основа продукування та розуміння твору.

Для усунення даних проблем повинні працювати як реципієнти так і ЗМК. Реципієнти повинні працювати над собою: за допомогою різних вправ тренувати увагу, покращувати свої знання і тд. В свою чергу ЗМК повинні орієнтуватися саме на свою аудиторію і вже під неї підбирати персонал, матеріали та ін.

Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz