держекзамен жт-41 - тмк 04. Маси як суб’єкт
Мой сайт
Головна | тмк 04. Маси як суб’єкт | Реєстрація | Вхід
Неділя
04.12.2016
13:08
Вітаю Вас Гість | RSS

4. Маси як суб’єкт і об’єкт комунікації. Діалектика особистих і колективних інформаційних потреб та інтересів.

Першим значення м слова масовий є: такий, у якому беруть участь широкі маси, велика кількість людей, призначений для широких мас, загальнодоступний. Більш ретельне визначення мас можна побачити, наприклад, у Вебера: маса розглядається у вигляді «будь-якої великої кількості людей, різною за своєю структурою і такої, яка не становить соціальної організації. Хоч маса і не має чіткої структури, люди, які входять в неї, мають тенденцію вести себе відносно однаковим чином».

Якщо ми маємо справу з масовою комунікацією, то результатом масового спілкування можуть бути тільки масоподібні речі. Від масової комунікації не може народитися не масова культура і немасова свідомість, інакше масова комунікація тоді не буде масовою.

З точки зору масового спілкування як процесу впливу на масу, вона є об’єктом спілкування, тобто таким суспільним утворенням, яке є пасивним, статичним і піддається повністю й однозначно впливові з боку мовця. Маса-суб’єкт, навпаки, є активним учасником процесу спілкування, піддається не прямому, а опосередкованому впливові і розглядається як динамічне утворення, що постійно змінюється, певним чином актуалізується через постійну активність членів маси.

Те, чим є маса під час комунікації - об’єктом чи су’єктом, залежить від багатьох чинників. Мовець завжди хоче бачити масу об’єктом – пасивною аудиторією, слухняною, яка легко піддається впливові. У той же час маса теж прагне до пасивності, до керівництва нею самою збоку, кимось – вожаком, лідером. Але безперечно, маса не є постійно пасивною, її обєктивно-субєктивна роль може змінюватися залежно від ситуації, стану маси, історичного періоду… Отже маса може виступати в КП як обєктом так і субєктом.

Інша річ науковий підхід до МК і ролі маси в ньому. Науковці вважали, що субєктно-обєктний підхід до психології мас практично вичерпав себе. І по відношенню до маси нині більш привабливим здається суб’єктно-суб’єктний підхід, який враховує відповідні реакції мас. Обираючи такий підхід науковці визнавали за масами право бути обєктом або суб’єктом массового спілкування, проте залишаючи за мовцем право розглядати массу як об’єкт свого впливу.

МК є не стільки процесом спілкування з масами, скільки процесом масифікації або демасифікації людей, тобто процесом створення чи руйнування маси. маса, що формується, є активним явищем і реальним суб’єктом процесу спілкування. МК завжди прагне до свого результату – сформованої маси, готової до певних проявів. Суб’єктно-суб’єктний підхід дозволяє професіоналам з питань МК, використовуючи реальні знання про «непокірність» мас, на їх основі вибудовувати технології впливу на об’єкт професійної діяльності.

Масова комунікація за радянських часів – систематичне розповсюдження повідомлень з метою утвердження духовних цінностей даного суспільства і здійснення ідеологічного, політичного, економічного, або організаційного впливу на людей.
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz