держекзамен жт-41 - зажу 04. Типологічна еволюція періодичних
Мой сайт
Головна | зажу 04. Типологічна еволюція періодичних | Реєстрація | Вхід
Неділя
04.12.2016
13:09
Вітаю Вас Гість | RSS

4. Типологічна еволюція періодичних видань в зарубіжній журналістиці ХХ століття.

Розвиток журналістики по типах видань привів до формування нової типології:

1.    Таблоїди – газети невеликого формату виходили у ХІХ столітті, але як явище сенсаційної преси зявилися на межі століть.  У грудні 1900 року Пуліцер разом з Харнсуортом перетнули атлантику і вирішили розвинути газету для нижчих класів. Вони випустили перший номер свого експериментального видання, яке було удвічі меншим за інші і досить насичене ілюстраціями. Аудиторія сприйняла його добре і тому воно почало виходити постійно.

Розквіт таблоїдної преси припадає на 20-ті роки. Після старту газети Пітерсона і Макорніка «Дейлі ньюз» у 1919 році, починає виходити газета Херста «Дейлі мірор», Мак Фадена та інших. Ці видання були для жителів великих міст, у яких немає часу читати великі видання, зручніше взяти маленьке за розміром. Розміри і зручність крім всього іншого допомагали залучати більше рекламодавців. Таблоїди пристосовувалися до читачів з найменш розвиненим рівнем. Видання мали багато ілюстрацій, нестандартні заголовки, комікси, чутки, сенсації… Таблоїд – синонім сенсаційної, скандальної преси. У 30-х ілюстрації займали в середньому 40% площі в табло їді і тільки 25% у звичайному виданні.

2.    Щотижневі журнали новин. Формуються вони у 20-х роках минулого століття. Родоначальником є газета «Тайм» заснована Хардом і Люсом. «Тайм» готувався в одному стилі так, щоб у читача було враження наче виклад новин ведеться від однієї людини до іншої. Стиль гострий, критичний, часто вживався молодіжний сленг. Публікаціям були притаманні експресивні характеристики, використовувалися елементи коментування. Дивізом журналу взяли слова: «Бачити й показувати світ». Автори намагалися показати яскраві картини дійсності, використовували багато ілюстрацій. Видавці підкреслювали, що журнал намагається перш за все ставити чесність, але критики ставили це під сумнів, бо вважали, що під викладом новин є пропаганда через відсутність коментарів.

Характерна ознака – персоналізація. Девіз: «Імена створюють рекламу». Знахідкою керівників журналу став герой, якого визначало видання: «Людина року Тайм». Все це в трицятих роках призвело до неабиякого успіху видання. В наш час він має 40 закордонних видань, а наклад, загалом, досягає 4 млн.

Подібним до «Тайм» став журнал «Ньюз вік» Мартіна. Цей впливовий суспільно-політичний журнал і донині залишається найбільшим конкурентом «Тайм».Під впливом прикладу «Тайм» американець Лоуренс став видавати «ЮС ньюз енд ворлд репорт». У 1947 році був створений «Шпігель», 1948 році «Квік» - Німеччина. Багато подібних журналів зявилося у Франції.

Характерним елементом змісту сучасних щотижневиків новин є наявність спеціального репортажу присвяченого одній із злободенних проблем і адресований усім.

3.    Сучасні масові ілюстровані журнали. Найбільш відомим і великим журналом такого типу є журнал «Лайф», створений Люсом 1936 року. Виробництво масових багатоколірних журналів було повязано із значними витратами, та все ж ставало досить прибутковою справою.

У 30-ті розгорілася боротьба за читача, яка продовжувалася аж до появи телебачення. Успіх журналу змусив піти на створення подібних аналогів. У 1937 Колз почав видавати двотижневик «Лук», 1945 зявляється журнал Джонса «Блек» для афроамериканців, 1954 було створено спортивний журнал «Спорт ілюстрейтед». У Франції Пруво 1938 почав видавати «Періс матч», подібний до «Лайф».

Розквіт ілюстрованих журналів був благотворним для розвитку фоторепортажу, фотопортрета.

У 1970 виникла криза ілюстрованих видань. Наклад значно зменшився. Багато журналів закрилося. 1976 «Лайф» було відновлено. У 2000 році він знову був закритий, але після 11 вересня знову відновився. Журнал «Лук» було відновлено 1979.

4.    Ділові журнали. У 20-30 роки журналісти звернули увагу на незадоволеність частини ділового світу зі змістом і стилем деяких видань. 1929 виходить журнал «Бізнес вік». Люс зробив деякі намітки під час створення «Тайм» і 1930 випустив журнал «Фортуна» - адресований бізнесменам. Дані видання швидко затвердилися в ділових колах через їх стислу, доступну форму. Аналогічні видання зявляються у Європі. 1926 виходить «Економічний тиждень».

5.    Журнали-дайджести починають виходити на початку ХХ століття. Видавці проголошували просвітницькі наміри і декламували своє прагнення подавати найцікавіші, оперативні новини. Ще 1890 у США було створено літературний дайджест, у якому планувалося знайомити аудиторію з представниками періодичної преси, літератури.

У 20-х він був одним з провідних, але у 30-х через прорахунки він припиняє своє існування. У 1922 подружжя Уолесів почали випускати щомісячник «Райдер дайджест» спрямований на велику аудиторію. Їх формула: «Людина може поліпшити себе, а ми можемо цьому сприяти». Форма кишенькова. Статей було 30 – щодня по одній статті постійного інтересу. Не було комерційної реклами і він не виходив за межі заздалегідь окреслених тем і проблем. Не піднімав гострих проблем. Тираж внутрішнього видання і 36 закордонних – досяг 18 млн.

Крім зазначених також зявилися такі типи видань як науково-популярний пізнавальний журнал («Гео», «Нашенл джеографік»), безкоштовні газети («Метро», «Експрес». «20 хвилин»).  
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz