Мой сайт
Головна | тмк 05. Маси та засоби | Реєстрація | Вхід
Вівторок
19.03.2024
06:27
Вітаю Вас Гість | RSS

5. Маси та засоби масової комунікації. Різновиди впливу. Ідеї-міфи. ЗМК як генератор міфів.

ЗМК – це структури, які мають у суспільстві владну силу: вони несуть відповідальність за процес спілкування, бо їх завдання – досягнути мети. Вони завжди перебувають у руках визначених осіб і виражають саме їх інтереси.

Якщо ми маємо справу з масовою комунікацією, то результатом масового спілкування можуть бути тільки масоподібні речі. Від масової комунікації не може народитися не масова культура і немасова свідомість, інакше масова комунікація тоді не буде масовою. Для припинення масифікації народу вихід один: заборонити технологічні методи…, тобто заборонити ЗМК. А це неможливо.

Намагання виправдати і захистити від негативу масову комунікацію і спрямувати її результати у річище нібито благородних справ, витворюють ідеї-міфи сучасного призначення МК.

Ідеї-міфи ведуть до самозаспокоєння, само обдурювання і до небажаних наслідків процесу «одурманення» мас. Головними ідеями, що створюють (стверджують) панування правлячої еліти, є 5 соціальних міфів про індивідуальну свободу і власний вибір поведінки громадян. Серед них: нейтралітет та плюралізм ЗМІ.

Завдання ЗМК створювати масові настрої та формувати суспільну думку з приводу тих чи інших ідей, створювати той суспільний фон, який дозволить кожному громадянинові зреалізувати своє «я».

Сучасні ЗМК майже не виконують функції безпосередньо впливу на сформовану масу як вожді, лідери, вожаки. Їх завдання – формування маси зі «свідомих та розумних індивідів», маси, яка буде готова йти за справжніми лідерами.

Мозаїчність структури створює суперечність між справжнім змістом висвітлюваної події і відведеними для її демонстрації вузькими часовими межами. У результаті інформація може перетворюватися в дезінформацію, резонанс буде заглушувати й одурманювати здорову думку, в голові зазвучить хаос. Через це МК виконує роль «потужного генератора міфів». В останні роки діяльність ЗМІ в цілому розглядають як міфотворчу, до того ж не в образному, а в буквальному, психологічному розумінні.

Знову, як і колись в далекому історичному минулому, виявляється органічним способом ставлення до дійсності, коли люди наділяли могутністю ЗМІ через те, що від них дізнаються майже все, що відбувається в світі

Міфотворчість перебудовує сприймання і мислення аудиторії. Особливий, характер безперервного потоку повідомлень диктує іншу швидкість психічних процесів. Скорочення часу для коментарів і аналітичних програм веде до деградації мислення аудиторії. У результаті вона стає все більш довірливою до сприймання різного роду міфів.

Як наслідок міфотворчої діяльності ЗМК, виникає особлива «мозаїчно-кліпова-міфологічна» масовокомунікаційна свідомість.

Вплив – дія, яка певна особа чи предмет або явище виявляє стосовно іншої особи чи предмета. Бути під впливом – робити що-небудь, зважаючи на дії, думки певної особи на певні обставини. Впливати – діяти певним чином на когось, що-небудь.

Мета впливу – зміна емоційно-вольової сфери, створення певного інформаційного поля тощо.

Сенс впливу – навязати те чи інше рішення, спонукання до прийняття того чи іншого рішення.

Вплив буває:

1)      психологічний;

2)      фізичний;

3)      психофізіологічний;

4)      соціальний (соціально-психологічний).

Крім того вплив має три види: сугестивний (гіпнотичний), ідеологічний (пропаганда, агітація, реклама), інформаційний.

Засоби впливу:

1)      інформаційні продукти;

2)      публіцистика;

3)      мистецтво та література, кіно, театр, виступи.

Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz