Мой сайт
Головна | сад 03. Види психо | Реєстрація | Вхід
Вівторок
19.03.2024
09:51
Вітаю Вас Гість | RSS

3. Види психологічних чи інформаційних операцій.

Термін психологічні операції вперше в документі застосував капітан Захаріас. Саме цей термін з 1957 року почали використовувати американські офіційні документи, бо він дозволяє застосування відповідного інструментарію в ситуації відсутності широкомасштабних військових операцій. Тобто цей інструментарій можна застосовувати не лише до ворогів, а й до нейтральних країн чи навіть союзників.

НАТО сьогодні використовує термін інформаційні операції, який може використовуватися при відсутності натяку на бойові дії. Це, приклад, випадок миротворчих операцій. Але, як вважають аналітики, мирна ситуація навіть важча для застосування психологічних операцій, бо має досить динамічну зміну оточуючого середовища, а під час військових дій – відносно сталий характер.

Психологічні чи інформаційні операції в різні періоди цікавили владні та військові структури з неоднорідною інтенсивністю. У результаті в’єтнамської війни спостерігалося зменшення значення цього напрямку, він не був представлений на вищих рівнях військового керівництва.

Освіта в цій сфері в США почалася зі школи спеціальних операцій. Уже 1967 року було запроваджено відповідний курс. В 1968 його було відмінено, а з 1974 в тій самій школі знову відновлено навчання офіцерів стратегії і тактики психологічних операцій, її плануванню та проведенню.

Інформаційні війни є інформаційними технологіями, що впливають на інформаційні системи, маючи на меті введення в оману, виведення з ладу або десинхронізацію процесів управління суспільством та його складовими, у першу чергу військовими. У. Швартоу, що є адептом цього напрямку в США пише, що інформаційна війна є електронним конфліктом, де інформація є стратегічним здобутком, який варто захопити чи знищити. І комп’ютери, й інформаційні системи стають привабливим напрямком першого удару.

Інструментом інформаційних війн як правило стають ЗМІ. З їх допомогою ворогуючі сторони закидають в табір один одного компрометуючі матеріали. Дослідник Вікерс розглядає можливості інформації у двох аспектах: зміни форми та паралізування. Перший варіант складається з маневрів для введення в оману супротивника, другий – з паралізування його центрів управління. Можливості всього цього пов’язані з втручанням до інформаційних систем супротивника.

Мета інформаційної війни – послабити моральні і матеріальні сили супротивника, посилити власні. Вона передбачає заходи пропагандистського впливу на свідомість людини в ідеологічній та емоційній галузях.

Психологічні операції є комунікативними технологіями, що спрямовані на внесення змін у поведінку індивіда за допомогою модифікації його моделі світу, що робиться шляхом внесення змін у комунікаційні потоки.

Всі американські визначення чітко вказують на іноземну аудиторію як на об’єкт комунікативного впливу. Американський військовий словник у цьому випадку каже про вороже налаштовану іноземну аудиторію, що ще більше відводить використання цих методів від власної аудиторії. Однак сьогодні, за наявності глобальних комунікативних потоків, важко впливати на іншу аудиторію, не вводячи одночасно в оману своєї. Будь-які повідомлення можуть легко перетинати кордони, одночасно стаючи всім відомими відразу.

Шоки. Організація систематичних інформаційних атак, спрямованих на псування репутації, за допомогою оприлюднення компромату, дезінформації, з використанням методів психологічної війни.

Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz