Мой сайт
Головна | тмк 06. Особливості психо | Реєстрація | Вхід
Вівторок
19.03.2024
12:38
Вітаю Вас Гість | RSS

6. Особливості психології масової комунікації. Масові настрої.

Масова комунікація надзвичайно складний і багатомірний феномен. Одномірне визначення неможливе.

Термін МК походить від лат. і означає повідомлення, передача або спілкування. Звідси МК називає масовий процес виробництва інформації, її передачі засобами преси, радіо, ТБ та спілкування людей як членів маси. Індустріальний розвиток людства, урбанізація, скопичення великої кількості людей у містах, відрив від звичного способу життя зробило старі способи взаємозв’язку малоефективними і вимагало нових форм. Такою формою і стала МК як особливий вид формування, поширення і функціонування різних зразків сприймання, мислення, поведінки. Передумовою виникнення МК у І половині ХХ століття стало створення технічних засобів. Першим із них було радіо. Саме воно забезпечило швидку передачу і масове тиражування великих об’ємів вербальної, образної та музичної інформації.

МК можна розглядати як особливу людську діяльність, що здійснюється з метою впливу на соціальні групи і окремих осіб з метою масовізації їх свідомості і поведінки. На початку розвитку МК вважалося, що читання газет, слухання радіо, перегляд ТБ передач виступає сильними сугестивними механізмами. Саме вони формують масу. Пізніше було встановлено, що повідомлення засвоюють спочатку лідери думок. Від цих неформальних лідерів думки поступають до менш активних послідовників. Так було встановлено наявність двох рівнів комунікації:

1)      верхній – опосередковане спілкування між достатньо великими масами людей;

2)      нижній – це комунікація, що сприяє засвоєнню повідомлення лідера думок.

Обидва рівні, особливо нижній, мають безпосередній звязок із джерелами МК.

Феномен засвоєння МК можна розглядати у 2 аспектах:

1)        певний набір технічних засобів. Вони забезпечують сугестивний вплив на психіку людей. Найбільше піддаються цьому впливові люди та спільноти, які відірвані від звичайних та звичних умов взаємодії;

2)        нові контр сугестивні механізми масовізації психіки людини. Це новий етап розвитку і психології мас і масовізації психіки.

Масові настрої це основа формування суспільної думки й масової свідомості необхідних для утворення живої, контактної маси.

Усе починається з настроїв, які оволодівають розумом людей і стають масовими. ЗМК відіграють чи не найголовнішу роль у формуванні масових настроїв. Розвиток мас залежить від міри охоплення їх настроями. Визріваючи в межах однієї групи, класу, прошарку, настрої можуть перекидатися на інші, таким чином стаючи «ядерними» настроями для зараження інших спільнот. Подібні настрої людей є тим чинником, який організовує масу ще до того, як вона стане «емоційним організмом».

Масові настрої – особливі психічні стани, кожен із яких можна визначити як однорідну для достатньо великої кількості людей суб’єктивну, складну реакцію.

Три моменти МН:

-          ступінь задоволення загальними соціально-політичними умовами життя;

-          оцінка реалізації умов здійснення своїх домагань;

-          прагнення до зміни умов здійснення своїх домагань.

Природа настроїв проявляється в тому, що вони стають помітними при розходженні двох факторів: з одного боку – домагань (очікувань людей, повязаних із загальними для значної кількості людей масовими потребами та іншими інтересами), з іншого – реальних умов життя.

Це специфічна реакція на розходження між потрібним і наявним. При їхньому збігові МН практично відсутні. Перевага наявного над потрібним забезпечує позитивні настрої, навпаки – негативні.
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz